COMARCA

Primeres reaccions a la proposta de Foment d’alliberar el peatge de l’autopista AP-2 entre Lleida i Montblanc

L’alcalde de les Borges Blanques, Miquel Àngel Estradé, veu amb bons ulls la proposta de Foment d’alliberar el peatge de l’autopista AP-2 entre Lleida i Montblanc, una mesura alternativa a la construcció de l’autovia A-27 entre aquestes dues ciutats que el diari Segre recollia en la seua edició d’ahir. Estradé en declaracions a SomGarrigues ha parlat d’una mesura “encertada i raonable” que permetria minimitzar l’impacte medioambiental i optimitzar els recursos econòmics. “Tot el trànsit que ara passa per la N-240, especialment els camions, passarien per l’autopista i s’aconseguiria descarregar la Nacional”. Estradé ha remarcat la insensatesa que suposaria construir una via de comunicació al costat d’una altra , “ja que la futura autovia aniria de forma paral·lela a l’actual autopista on avui només hi passa un 10 o un 15% dels trànsit que en realitat podria assumir”. Si la proposta del Ministeri tira endavant, el primer edil l’avala amb dues condicions: que es garanteixi una bona connexió entre les dues vies a Montblanc i que el tram de la N-240 entre Montblanc i Lleida es continuï mantenint en bon estat.

Mentrestant, altres alcaldes de la comarca recelen d’una mesura que tal i com recorden encara no és definitiva. El primer edil de Juneda, Antoni Villas, ha criticat l’actitud de Foment que durant els tres darrers anys ha estudiat diferents propostes sense acabar de decidir-se per cap d’elles. “Quan ho tinguin sentenciat, ja en parlarem però aquesta nova proposta em sembla que és fum. Fa tres anys que no saben per on passar” ha explicat Villas. Així mateix, Villas ha recordat que fa dos anys en una reunió mantinguda entre Foment i la subdelegació del Govern ja es va descartar la proposta d’utilitzar l’autopista.

Per la seua part, l’alcalde de Vinaixa, Francesc Bonet, no entra en valoracions i reclama a Foment rapidesa en les seues decisions i recorda l’estat de les obres del tram Valls-Montblanc, actualment parades a l’espera que Foment torni a licitar els treballs. En qualsevol cas, Bonet alerta del problema que suposaria que Foment, un cop alliberat el peatge com a alternativa a la A-27, s’oblidés dels pobles més petis, “aquells que transiten entre pobles i que podrien acabar circulant per una carretera degradada”.