GASTRONOMIA
- Redacció / Bovera

El forner de Bovera crea dues coques seques a partir de la recepta tradicional de la coca escaldada local

El forner assenyala que aquest tipus de dolç s'ajusta més al funcionament del forn i a la rutina dels veïns perquè és "més versàtils" i es conserva millor que la coca anisada històrica, però també diu que voldria recuperar aquesta aviat. 

(Foto: Aj. Bovera)

El forner de Bovera Joan Campiña va presentar el dissabte 17 de maig en una convocatòria oberta a tots els veïns una nova coca seca a partir d'una base similar a la coca de vidre, oli d'oliva local, grans de xocolata, sal grossa i sucre. Aquest dolç és l'adaptació d'una coca que havia començat a elaborar poc temps després d'arribar al poble a principis del 2023 i que constava de la mateixa base, oli, grans d'anís i sucre, i que a poc a poc s'havia anat consolidant al mostrador amb el nom de Coca de Bovera. 

Ambdues creacions prenen com a referència la tradicional coca escaldada que es feia al poble, de la qual Campiña té la recepta però que encara no ha incorporat a la seva carta d'elaboracions. 

El forner assenyala que les coques seques s'ajusten més al funcionament del forn i a la rutina dels veïns perquè són "més versàtils" i es conserven millor que la coca anisada històrica, però també diu que voldria recuperar aquesta aviat.