HABITATGE
- Redacció / Juncosa

Juncosa arrenca el concurs pel lloguer de quatre pisos a l’antic ajuntament

És el primer poble de les Garrigues Altes que activa aquest habitatge a càrrec del departament de Territori i la Diputació. Bellaguarda, Bovera, la Granadella, Granyena i el Soleràs el seguiran els propers mesos.

Una jornada de portes obertes demà a la tarda donarà el tret de sortida al concurs pel lloguer dels quatre pisos habilitats a l'immoble de l'antic ajuntment de Juncosa. Aquest habitatge forma part del conjunt de tretze pisos que els últims dos anys s'han estat arreglant a les Garrigues Altes en el marc del programa Arrelament per l'equitat territorial en col·laboració de l’INCASÒL i finançament del departament de Territori i també de la Diputació de Lleida i dels fons aportats pels mateixos consistoris. Els properes mesos s'espera que els altres cinc ajuntaments de la zona amb habitatge treguin a concurs l'adjudicació del lloguer. 

Durant l'acte de demà es farà la presentació del projecte, es donaran a conèixer les bases d'accés i la convocatòria, i s'oferirà una sessió informativa per explicar els requisits, resoldre dubtes i aclarir el procés de sol·licitud. A més, es farà una visita guiada als pisos. 

Entre els criteris per accedir als pisos de Juncosa s'hi estableix la preferència de joves de 18 a 35 anys, que tinguin fills escolaritzats al poble, que treballin al municipi i el temps que portin empadronats. El lloguer serà d'entre 250 € i 350 €

Els pisos arreglats
A més de Juncosa, s'han habilitat o reformat dos habitatges a la planta de sobre del forn de Bovera, dos habitatges a l'edifici de l'antiga casa dels mestres de la Granadella, dos allotjaments més a la primera planta del consultori mèdic del Soleràs, dos a l'edifici de la cooparativa de Granyena i un a Bellaguarda.

Finalitza un procés llarg
Les obres es van anunciar el 2022, es van licitar la primavera del 2024 i es van acabar la tardor de  l'any passat. La inversió total ha sigut d'1.220.438 euros.