Els pressupostos de la Generalitat aprovats pel Parlament el passat 2 de juliol incloïen una partida destinada a l'ampliació de la comissaria dels Mossos d'Esquadra de les Borges Blanques. Interior hi destinarà fins a 1,3 milions d'euros els propers dos anys.
Segons informa la Delegació del Govern a Lleida, el gener del 2027 ja s'instal·laran al costat de l'actual comissaria tres mòduls prefabricats per ampliar la capacitat de les instal·lacions. Abans de l'estiu, haurien de començar les obres, que han de permetre guanyar fins a 180 m2 nous de superfície a l'edifici. Amb la redistribució dels espais existents dins de la comissaria, aquesta hauria d'estar acabada el maig de 2028.
Projecte esperat i reivindicat
Fa anys que els agents i els sindicats policials criticaven les mancances de la comissaria. El Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i el Sindicat de Mossos d'Esquadra (SME-FEPOL) reclamaven que de forma urgent s'hi instal·lessin més mòduls com els tres que ja s'hi van col·locar el 2023, i que es consideraven insuficients. El sotsinspector Lluís Ticó reconeixia el 2024 que la comissaria havia "quedat obsoleta" i esperava que s'avancés ràpidament en la seva reforma. Aquell any, els Mossos celebraven els 25 anys de servei a les Garrigues.
L'estiu passat van començar les obres de la comissaria de Mollerussa, seu central de l'Àrea Bàsica Policial del Pla d'Urgell i les Garrigues, que han d'acabar el 2027.
