COMARCA
- Les Borges Blanques

L’Ajuntament de les Borges retira el carril bici projectat a l’avinguda Francesc Macià

Tot i que aquest element apareixia al projecte aprovat per l'equip de govern aquest mes de maig, s'ha decidit no incloure'l en la primera fase.

(foto: M.A.)

El carril bici que l'equip de govern de les Borges havia projectat per incloure a la primera fase de reforma de l'avinguda Francesc Macià, finalment no es farà, tot i que s’havia aprovat inicialment en junta de govern a finals del mes de maig. Així ho explicava l'alcalde, Enric Mir, en declaracions al diari Segre abans de la celebració de l'últim ple municipal la setmana passada. Mir hi afirmava que els veïns no veien gaire oportú crear el carril bici al costat dret i que podia generar algun problema de seguretat, per la qual cosa s'ha decidit aparcar la idea i estudiar-la, si de cas, a la segona fase al costat esquerre, que no té data d'aprovació.

Previst fins aquest mes de maig
Al ple de gener de l'any passat d'aprovació del pressupost, en què es van presentar aquest i altres projectes d'obres, el grup municipal d'ERC va proposar a l'equip de govern d'estudiar la possibilitat de deixar un carril bici en un lateral de l'avinguda, atenent el trànsit de gent que la fa servir per anar a les piscines. Tot i que els representants del PDECat van parlar de la necessitat de no perdre places d'aparcament, es va deixar la porta oberta a estudiar-ho.

Al cap d'uns mesos, a l'agost, l'Ajuntament convocava els veïns de l'avinguda a una reunió tancada on es van presentar dues opcions de reforma i a totes dues s'havia incorporar un carril bici de doble sentit, a més del passeig per a vianants de cinc metres d'ample i arbrat. D'un pressupost total de 450.000, la primera fase seria de 250.000 aproximadament. El maig passat, l'equip de govern va aprovar inicialment la primera fase de reforma, que quedava sotmesa a exposició pública i possibles al·legacions durant 30 dies. El projecte aprovat mantenia el carril bici. "L'objectiu és actualitzar la funcionalitat de l'avinguda guanyant espai per al vianant i el ciclista en detriment del vehicle rodat i proporcionar un arbrat que dignifiqui i humanitzi l'espai", es deia.