- Redacció

Els secretaris dels Registres Civils, preocupats per la sobrecàrrega de feina de la nova plataforma digital

Una representació dels treballadors municipals dels 24 pobles de la comarca administrativa de les Garrigues es reuneix a Lleida amb el director dels Serveis Territorials de Justícia.

Secretaris i alcaldes que van anar a la reunió d'ahir a Lleida. (foto: CCG)

Una representació de secretaris dels 24 ajuntaments de la comarca administrativa de les Garrigues, acompanyats per alguns alcaldes i el president del Consell, Antoni Villas, es van reunir ahir a Lleida amb el director dels Serveis Territorials de Justícia, Robert Cabasés. L'objectiu era traslladar-li la preocupació per la posada en marxa de la nova plataforma digital DICIREG que promou el Ministeri el pròxim 22 de gener i la incertesa de com afectarà en la seva feina. Els treballadors temen que aquesta aplicació suposi una càrrega de treball inassumible amb les condicions actuals i reclamen solucions viables i urgents. Denuncien que aquesta feina extra "afectaria al bon funcionament dels consistoris ja que hauríem de deixar de fer tasques pròpies de l'Ajuntament per fer les del Registre Civil", detalla Gerard Aliaga, secretari del Registre Civil del Soleràs.

Per la seva banda, Cabasés els va assegurar que hi ha hagut una mala comunicació del Ministeri i va recordar que, per llei, no és obligació dels secretaris desenvolupar totes les tasques de la nova plataforma, unes tasques per les que, en canvi, han hagut de fer uns cursos de formació obligatoris aquesta tardor. "Esperem que, tal com ens ha dit el director, a partir del dia 22, amb la nova plataforma es redueixi la càrrega de treball i es pugui disposar dels tècnics per les gestions municipals", explica Aliaga. A l’acabar la reunió, els representants van anar a les oficines del Registre Civil per registrar una carta amb els motius i solucions que proposen, signada pels secretaris i secretàries dels 24 pobles.

Segons el Ministeri de Justícia, la posada en marxa de DICIREG ha de servir per derivar el model cap a un de més centrat en la persona, en què ja no sigui tan important el lloc on passa el fet a inscriure sinó el subjecte a qui li ocorre. Amb aquest objectiu, segons el Ministeri, es crea un registre individual per a cada persona, on es recull de forma cronològica tot allò relacionat amb la identitat, l’estat civil, el nombre de fills o altres circumstàncies. La nova plataforma digital, asseguren fonts ministerials, està pensada per agilitzar la localització de documents que ara estan dispersos en diferents oficines.