MOBILITAT
- Redacció

Proposen més trens entre el Camp de Tarragona i les Garrigues i el Segrià

L’associació Rodalies del Llamp, nascuda recentment, vol que es reforci la connexió ferroviària entre municipis d'ambdues demarcacions i no se centri tot en la comunicació cap a Barcelona.

Un dels pocs trens que circulen diàriament per la línia, al pas per la Floresta. (foto: A.G.)

Augmentar un tren a la línia R13 (Lleida-Valls-Barcelona) i posar-ne sis més per sentit a l'R14 entre Lleida i Tarragona. És la proposta de l'associació Rodalies del Llamp, nascuda recentment al Camp de Tarragona, per millorar la connexió entre aquesta zona i les Garrigues i el Segrià. "No tot s'ha de centralitzar amb Barcelona, hi ha moltíssims municipis amb estacions de tren i és una pena que no s'aprofiti aquesta xarxa", diu Joan Riba, president de l'entitat.

Davant la dificultat d'implantar un sistema de Rodalies en una zona en què uns trens passen per Valls i uns altres per Reus, el col·lectiu aposta per reforçar la línia R14 que uneix Tarragona i Lleida i així faci de rodalies d'ambdues demarcacions, en lloc de partir-les amb dues. "Té sentit que Rodalies Lleida acabi a Vinaixa i Rodalies Tarragona acabi a Montblanc?", es pregunta Riba. "Volem que la connexió entre Ponent i el Camp de Tarragona no es perdi", diu.

L'associació tem que, quan acabin les obres de Sant Vicenç de Calders, tots els combois passin per Valls -amb transbord a la Plana Picamoixons- per anar directes cap a Barcelona i es perdi la connexió amb el Baix Camp i Tarragonès. Conscients que la línia regional cada cop es reserva més per a mercaderies i es prioritza l'alta velocitat, Riba recorda que "en tots aquests municipis també hi ha gent, i alguns són capitals de comarca". Rodalies del Llamp col·labora amb el col·lectiu Dignitat a les Vies, a través del qual han fet arribar la proposta a Rodalies Catalunya. "Ens diuen que és inaplicable, però insistirem", diu Riba.