L'obrador de l'antic forn Pa de Ronyó de Torregrossa, que des de fa uns mesos actua com a aula de formació gastronòmica, tornarà a obrir al setembre per a l'elaboració de pa i brioixeria. El Consell Comarcal del Pla d'Urgell i l'Associació Leader Ponent organitzen un Curs de pa i brioixeria artesana amb el qual se cerca dotar la comarca de professionals del sector davant del tancament d'una dotzena de forns els últims anys, de la proximitat de noves jubilacions i d'opcions de traspàs de negoci.
L'ens comarcal ha programat un curs de 80 hores que començarà el proper dissabte 13 de setembre i que tindrà lloc els dissabtes de 9 h a 13 h. La formació està oberta per a 10 persones empadronades i residents a la comarca, majors de 16 anys i que vulguin obrir un forn o exercir com a ajudants de forner. El curs és gratuït, pràctic i està certificat pel Gremi de Forners de Lleida. El Gremi ja havia advertit en diferents ocasions sobre les dificultats per trobar relleu als establiments que han abaixat la persiana.
Reconversió forçada
Els propietaris del forn de Pa de Ronyó de Torregrossa, Jesús Querol i Marga Cano, es van veure obligats a tancar l'establiment el desembre del 2022 després que ell fos diagnosticat d'una al·lèrgia a la farina. Al cap d'un temps, hi van començar a dinamitzar trobades, demostracions i cursos de formació. Querol també va arribar a un acord amb el Grup Borges perquè la firma hi instal·lés els propers anys la seva aula de formació.