HABITATGE
- Redacció / Juneda

El Govern busca promotors per construir 15 pisos en dos solars de Juneda

Ha obert un concurs per a dos espais que té l’Incasòl a la zona de l’eixample, on es feia el mercadet de segona mà.

Els dos solars pels que la Generalitat busca promotor.

La Generalitat ha obert un concurs per trobar promotors interessats a construir habitatges públics en 59 solars de 40 municipis. Un és Juneda -l'únic de la comarca-, on l'Institut Català del Sòl té dos solars en propietat. Són a la zona de l'eixample (on es feia el mercat d'objectes de segona mà), fan 150 m2 i 265 m2 i l'objectiu és construir 7 o 8 pisos a cada un.

A la Plataforma de Contractació hi ha la fitxa dels 59 solars de Catalunya amb un formulari perquè els promotors presentin la sol·licitud, junt amb el plec que regirà la licitació. Quan es presenti una sol·licitud, quedarà obert el concurs per a aquell solar durant un mes. La resta romandran a la plataforma fins que aparegui un promotor.

Com a novetat, hi ha l'opció que en solars petits com els de Juneda, famílies que es posin d'acord poden presentar una oferta conjunta per ser adjudicataris del solar, construir els habitatges a través d'una empresa constructora, qualificar-los de forma permanent com a protecció oficial i després ser propietaris cadascú d'un dels pisos durant 75 anys per destinar-lo a la seva residència habitual.