El diumenge 27 de setembre, a la plaça Europa de les Borges Blanques, començarà l'espectacle itinerant d'improvisació del col·lectiu Kamchàtka. Serà la primera sessió d'un cicle que d'ara fins al desembre portarà companyies professionals de teatre a vuit municipis de les Garrigues. És l'anomenat circuit DO Territori Escènic, creat per CIATRE (Associació de Companyies de Teatre Professional de Catalunya) en el marc del Pla d'impuls del teatre 2023-2026, i és la primera vegada que s'hi inclou les Garrigues. El projecte està pensat per diversificar i ampliar l'oferta cultural arreu de Catalunya i se centra en municipis de menys de 8.000 habitants. Fins ara s'estava fent a la comarca de la Selva i a les Terres de l'Ebre, i les Garrigues és el tercer territori que s'hi incorpora. Al mes de març es va obrir la convocatòria perquè les companyies de teatre presentessin les seves propostes i ara ja se saben i hi ha la programació feta.
Programació repartida
Després de les Borges, el següent poble a acollir una representació serà Juncosa (4 d'octubre), on la companyia Divinas portarà el seu Moonlight Serenade, un espectacle en format cabaret, amb la música com a protagonista. Seguirà el Vilosell (25 d'octubre), amb la comèdia Les coses excepcionals, de Sixto Paz Produccions i amb el conegut actor Miki Esparbé com a únic intèrpret. El 31 d'octubre, a Bovera, la companyia Mambo Project hi representarà Iaia, un espectacle multidisciplinari en què el públic entra al menjador de casa de la iaia per reconstruir i reviure els seus records.
Més endavant, la Granadella (14 de novembre) rebrà la companyia de comediants La Baldufa, amb l'obra Fantasmes de guerra, i a Juneda (21 de novembre) l'actriu Maria Rodríguez Soto, de la mà de Dagoll Dagom, donarà cos i veu a Permagel, basada en la novel·la d'Eva Baltasar. El cicle continuarà a Cervià (28 de novembre), amb Hotel Flamingo, de Clownic; a la Pobla (5 de desembre), amb L'estiueig, dels Pirates Teatre; i acabarà a Arbeca (13 de desembre), amb el musical Tu, Jo... i Vosaltres... i les Cançons.
A punt la nova programació del Foment
En paral·lel, el Teatre Foment de Juneda, l'equipament de referència en aquest àmbit a la comarca, ha fet pública ja la programació del pròxim trimestre, d'octubre a desembre. Fantasmes de guerra i L'estiueig, programats al circuit DO Territori Escènic, també faran parada a Juneda. A més, hi destaquen Els objectes flotants (17 d'octubre), amb Anna Sahun, Elena Gadel i Ariadna Montfort, i diverses sessions de cinema i dansa. Aquest octubre també comença Estatxic, una programació conjunta d'espectacles infantils entre Arbeca, les Borges i Juneda, amb una sessió mensual a cada poble.