Opinió
Emma Tost

Emma Tost

Comerç de proximitat

Sembla que quan el fred comença a picar i els dies s'escurcen alcem els ulls i veiem davant nostre unes setmanes curulles de festius, de llums al carrer i nadales repetitives arreu on anem. Però sobretot de família i d'amics almenys és el que esperem any rere any, en finalitzar amb un regust dolç sense el vertigen d'adonar-nos que ja ens hem polit dotze mesos amb un aclucar d'ulls.  Tot sovint, almenys si pequeu de córrer al darrer moment com jo, s'han de cercar els regals a correcuita. L'instant d'escollir què comprem i on ho comprem és important per a l'economia, i sobretot la local. Últimament, ha sorgit una empenta per comprar al comerç de tota la vida. Amb tot, demanem al comerç petit que s'actualitzi, es promocioni i s'obri pas en aquest immens mercat que és la nostra societat.

Cal tenir en compte que en un moment que tot ho volem ràpid i bé de preu, esperant-nos al replà de l'escala allò que hem comprat fa un moment, el comerç local ha d'esforçar-se molt més. La immediatesa i les rebaixes llamineres ens han apoderat al paladar de tal forma que sembla tot un esforç apropar-nos a la botigueta a dos carrers de casa. El comerç de proximitat, si vol sobreviure, ens ha d'abrigar amb el caliu humà, que és el seu gran art, desxifrar i preocupar-se pels seus clients que no són un número sinó un nom.