CARRETERES
- Castelldans , Cervià de les Garrigues

La pista entre Castelldans i Cervià s’arreglarà aquesta primavera

Els dos ajuntaments s’han acollit a una subvenció que els ha de permetre una actuació més a fons que les fetes fins ara. S’hi prohibirà el pas de camions de més de 10 tones.

(foto: arxiu)

Després d'anys de reivindicacions, els ajuntaments de Castelldans i Cervià han trobat la fórmula que els permetrà millorar l'estat de la pista que uneix els dos municipis i que fa temps que es troba en molt males condicions. Els dos consistoris s'han acollit a una subvenció de diversos departaments de la Generalitat per la qual rebran 49.000 euros cadascun, que destinaran íntegrament a aquesta via de quasi deu quilòmetres, tot i que hauran d'afegir també fons propis per completar l'actuació. Un cop aprovat el projecte d'obra, la intenció és iniciar els treballs a principis del mes d'abril, amb una durada prevista d'un parell de setmanes. De les empreses de qui es van valorar les ofertes, s'ha escollit finalment la proposta de la constructora Arnó.

Prohibir camions grans
Els dos ajuntaments han recorregut diverses vegades a actuacions parcials per arreglar els punts més crítics de la pista que han consistit, bàsicament, a tapar sots. Aquesta vegada, però, s'aixecarà l'antic asfalt i es posarà nou a tota la via, amb la qual cosa s'espera que el problema estigui resolt per uns quants anys.

Precisament per evitar un deteriorament del ferm al cap de poc temps d'haver-lo fet nou, els consistoris de Castelldans i de Cervià han acordat prohibir la circulació de camions de més de 10 tones de pes. "No hem d'oblidar que és una pista municipal, no una carretera", indica Mercè Rubió, alcaldessa de Cervià. Conrad Llovera, alcalde de Castelldans, també defensa la mesura: "Hem d'intentar no arribar mai més a la situació que havíem arribat ara." La imminència de les obres coincideix amb la preparació del reg del canal Segarra-Garrigues a la zona de Cervià i que ha suposat un increment de la presència de camions. Aquests, ara, aprofiten per traslladar i acumular material i canonades per tenir-ho a punt un cop comencin les obres a la pista.

Evitar l'N-240
La via ha estat històricament molt utilitzada pels cervianencs per anar a Lleida evitant la conflictiva N-240, però el deteriorament es va accelerar amb el pas de camions de les obres del pantà de l'Albagés. Tant l'Ajuntament de Cervià com el de Castelldans van demanar fa més de quatre anys a la Diputació que n'assumís el manteniment, però l'ens provincial no hi va accedir i prioritza la comunicació amb les Borges, on ja s'han fet les primeres actuacions tècniques prèvies a l'eixamplament de la via entre el pont de l'autopista, on va acabar la primera fase, i l'anomenat Racó del Moro. Quedaran pendents els cinc quilòmetres restants.