ECONOMIA

L'alliberament del peatge de l'AP-2 entre Montblanc i Lleida suposaria un estalvi de 175 milions davant la construcció del mateix tram de l'autovia A-27, segons un estudi

Aquest matí, les entitats Conca 22 i l'Ateneu Popular Garriguenc han presentat un estudi econòmic comparatiu entre la construcció del tram Montblanc-Lleida de l'autovia A-27 i l'alliberament del peatge de l'AP-2 en els 58 quilòmetres del tram. L'estudi posa de manifest que alliberar el peatge suposaria un estalvi de 175 milions d'euros davant la construcció de l'A-27. L'alliberament del peatge, tenint en compte que la concessió acaba el 2021, s'ha calculat fent una estimació dels ingressos d'explotació, els vehicles/km/hora i els preus actuals i el cost de manteniment. Alliberar el peatge a data 1/1/2013 tindria un cost de 304,5 milions.
Salomó Torres, portaveu de Conca-22, ha declarat: “Aquest estudi reforça l'argument d'aprofitar les infraestructures ja existents, i més en un moment de crisi econòmica com l'actual. S'evitaria l'impacte sobre el territori de l'autovia A-27”. Tenint en compte la paràlisi de l'actual A-27 i l'existència de l'autopista a partir de Montblanc, “si algún polític creu que es construirà, que es prengui una til.la”, ha afegit Torres. L'estudi posa en relleu que, actualment, l'autopista i la N-240 (l'actual “alternativa” a l'AP-2) la intensitat de trànsit és similar, tot i que la nacional és una via amb menys capacitat. Per contra, l'autopista té una capacitat de 40.000 vehicles, mentre que, en hores punta, hi passen uns 850 vehicles.