TURISME
- Les Borges Blanques

Les Borges destina 18.000 euros a una empresa per una campanya turística

Es tracta de la mateixa empresa tarragonina a qui ja es va adjudicar un Pla de Comunicació Turístic per 18.000 euros més i l'audiovisual de cal Gineret per 21.600.

(foto: Aj. Borges)

L’equip de govern de l’Ajuntament de les Borges Blanques va adjudicar el 22 de maig a l’empresa Insideco 2000 una campanya turística per donar a conèixer la Ruta de l'Oli. Segons fonts municipals, es tracta d’una ruta adreçada al públic familiar en què que les persones interessades puguin visitar, acompanyats de guies, el centre històric de la localitat, passejar pel Terrall, visitar l'Espai Macià i Cal Gineret, conèixer com és una cabana de volta, assaborir la gastronomia pròpia de les Garrigues i comprar oli d'oliva verge extra.

Aquesta campanya serà un pack conjunt amb l’Ajuntament de Vila-sana, on es vol promocionar la visita a Cal Sinen i a l’estany i Centre d'Interpretació associat. Des del consistori borgenc es considera que aquests dos municipis comparteixen “unes necessitats de promoció”. “Es promocionaran les dues poblacions donant una oferta turística de contrastos entre dues localitats de comarques veïnes i de marcats trets diferenciats, però alhora complementaris”, es diu.

No és la primera vegada que l’empresa Insideco 2000 treballa amb els dos ajuntaments. L’any 2015, el del Pla d’Urgell li va adjudicar la implantació de rutes i serveis per a l’atenció de l’estany i, més recentment, el de les Garrigues li va encarregar el disseny i implementació d’un Pla de Comunicació Turístic amb un cost de 18.000 euros. El consistori ja havia adjudicat també a la mateixa empresa, amb seu a Tarragona, el disseny i instal·lació de l’audiovisual que es projecta a cal Gineret per un import de 21.600 euros. De fet, l’alcalde Enric Mir explicava que va ser l’empresa la qui, a més de l’audiovisual, va proposar la campanya de dinamització turística. Pel mateix audiovisual el consistori borgenc també havia pagat 18.700 euros a una altra empresa, Birthbrand, que comparteix socis amb Insideco 2000. A Birthbrand es va adjudicar també la renovació de l’estand municipal a Toluges.

La ruta en què es treballa ara conjuntament amb Vila-sana es presentarà oficialment al Palau Robert de Barcelona en les pròximes setmanes.