COMARCA
- Alcanó , Alfés , Aspa , Llardecans , Maials , Sunyer , Torrebesses

Éxit de participació amb més de 2.500 persones a la ruta de Camins d’Or Líquid

Més de dos milers i mig de persones han participat en la segona edició de Camins d’Or Líquid. Així, s’ha superat el miler de visitants registrats l’any passat.

El darrer poble en participar d’aquesta iniciativa turística que recorre les anomenades Garrigues històriques i que impulsa el Consell Comarcal del Segrià ha estat Torrebesses. Ho va fer el passat 23 de gener. La jornada es va iniciar amb un esmorzar popular a la Cooperativa, va continuar amb una recorregut guiat fins al Nou Centre d’Interpretació de la Pedra Seca i va finalitzar amb un concurs d’allioli en el que van participar una quinzena de persones. L’organització va facilitar als concursants un morter, una mà de morter, oli i alls. I l’objectiu era elaborar el millor allioli tenint en compte el seu gust, color i textura. La guanyadora va ser Conxita Martínez, veïna de Lleida que es va emportar 10 litres d’oli local.
L’alcalde del municipi, Mario Urrea, va fer una valoració molt positiva de la jornada i va avançar la realització d’una segona edició del concurs així com la voluntat de continuar participant amb aquest projecte que pretén difondre el producte estrella, l’oli d’oliva, i mostrar les riqueses que alberguen aquests municipis del Segrià Sec.

La cloenda de la ruta es va dur a terme a la ciutat de Lleida. Va ser el passat 30 de gener. Dotze productors van estar presents en una jornada de retrobament cooperativista i un lloc de transferència de noves propostes encaminades a millorar la producció, la promoció i la comercialització de l’oli verge extra. Així, va néixer la voluntat de realitzar un altre Mercat de l’or líquid a la capital lleidatana, proposta que serà presentada a la Paeria de Lleida.

Des del Consell avancen que la voluntat de futur d’aquest projecte passa per la professionalització. “Obrir els molins de forma permanent i cercar la vinculació territori – oli en una mateixa oferta turística; i poder trencar així, la distància psicològica que separa Lleida de la zona productora del millor oli del món”.