- Redacció / Juneda

Ferida una persona en un altre accident a l'N-240

La topada ha sigut aquesta tarda una de les sortides de Juneda, a l'encreuament amb la carretera de Torregrossa. Al matí, un xoc entre Juneda i Lleida ha deixat vuit ferits, dos dels quals greus.

Aquesta tarda, poc abans de les 6, hi ha hagut un accident de trànsit a la carretera N-240, a Juneda, a l’encreuament d’aquesta via amb la que dona accés al nucli urbà pel carrer Prat de la Riba i que va cap a Torregrossa. Com a conseqüència de la topada, una persona ha estat traslladada en una ambulància del SEM a l’hospital Arnau de Vilanova de Lleida, amb pronòstic “menys lleu”, en la terminologia emprada pels serveis d’emergències.

Aquest accident és el tercer que hi ha hagut aquest dimecres marcat per la boira. A primera hora del matí, quatre vehicles s’han vist implicats en un xoc a la mateixa carretera N-240, entre Juneda i Lleida, del qual n’han resultat ferides vuit persones, dues de les quals greus.

AMPLIACIÓ: També al matí hi ha hagut un accident a l’autopista AP-2 amb tres vehicles implicats. El xoc ha sigut a la sortida de les Borges Blanques, l’última abans del tall de trànsit que s’ha decretat al tram Borges-Soses. L’acumulació de vehicles al peatge ha fet que la cua arribés dins de l’autopista i s’hagi produït un xoc en cadena, sense que s’hagin hagut de lamentar ferits de consideració. 

Es dona la circumstància que el tram d’autopista de les Borges a Soses, que va paral·lel a l’N-240, ha estat tancat al trànsit a la matinada a causa de la boira densa. Aquesta polèmica mesura es va començar a aplicar fa cinc anys, arran d’un protocol firmat pel departament d’Interior de la Generalitat amb la concessionària Abertis, quasi dos anys després que hi hagués hagut un xoc en cadena amb 22 vehicles que va deixar una persona morta i 12 de ferides, cinc de les quals en estat crític.

Al cap de poques setmanes, alcaldes de la comarca es van reunir amb l’aleshores directora del Servei Català de Trànsit, M. Eugènia Domènech, i li van traslladar el malestar per aquest protocol, que suposava afegir trànsit a una carretera amb un elevat índex de sinistralitat i amb la mateixa presència de boira que a l’autopista. Domènech es va comprometre a avisar els consistoris cad vegada que es tallés l’AP-2 i a estudiar alternatives. Cinc anys després, la mesura continua aplicant-se.