Una desena d’elaboradors d’oli d’oliva verge extra de les Garrigues participen aquests dies al primer Olive Oil Business Forum, una trobada de negocis que organitza el departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat, mitjançant Prodeca, junt amb ACCIÓ, l'agència per a la competitivitat de l'empresa del departament d'Empresa i Treball, així com la Cambra de Comerç de Lleida. La trobada ha començat oficialment aquest dilluns i s’allargarà fins el dimecres, amb la Llotja de Lleida com a epicentre.
A l’Olive Oil Business Forum hi assisteixen vuit compradors provinents d’Alemanya, el Regne Unit, el Japó i Taiwan, que es reuniran amb una vintena d'empreses catalanes amb l'objectiu de posar en comú els seus interessos i generar fluxos de negoci. Entre la vintena de firmes participants hi ha el Grup Pons, de l’Albagés; la cooperativa de Juncosa amb el seu oli Les Cabanes; el Molí dels Torms amb la línia Olicatessen; la cooperativa de Bellaguarda, la de la Granadella i la Sant Isidre de les Borges Blanques. També hi mostraran i explicaran el seu oli Fruits de Ponent, que té la seu a Alcarràs però comercialitza oli d’Alcanó; el grup Actel (Agrolés), amb seu a les Borges, que elabora els olis Germanor i Romanico; i la marca Dauliba, promoguda per la constructora Romà Infraestructures, amb seu a Miralcamp i oli provinent de finques d’Arbeca.
El programa del fòrum inclou una visita oleoturística a la Granadella, que ha tingut lloc avui, concretament a alguns camps d’oliveres, als establiments de les cooperatives de la zona i al Museu de l'Oli i el Centre de la Cultura de l'Oli. Aquest dilluns també ha sigut el torn de la benvinguda institucional i demà i dimecres hi ha previst el bloc comercial de la iniciativa. Al matí es faran entrevistes B2B de 30 minuts seguint una agenda preestablerta entre els empresaris catalans i els operadors internacionals i, a la tarda, els importadors podran visitar presencialment la seu d'algunes empreses productores.
Segons explica l’organització, es vol “maximitzar els resultats comercials per a les empreses catalanes del sector oleícola i consolidar una plataforma estable de negoci per unir els interessos de totes les parts i generar fluxos de negoci en mercats estratègics”.