ECONOMIA

La DOP Les Garrigues es promociona als Paradors de l’Estat espanyol

www.gastroteca.cat

 La Denominació d’Origen Protegida Les Garrigues és una de les cinc denominacions d’origen d’oli d’oliva verge extra del país que es promocionarà des d’ara i fins al 30 de setembre als Paradors de l’Estat espanyol, sota la campanya ‘Tasta’ls’. Els olis de la comarca es promocionaran als paradors catalans d'Aiguablava, Arties, Cardona, la Seu d'Urgell, Tortosa, Vic i Vielha; als asturians de Cangas de Onís i Gijón, als cantàbrics de Fuente Dé, Limpias i Santillana, als gallecs de Baiona, Cambados, Ferrol, Montforte, Pontevedra, Ribadeo, Santiago, Santo Estevo, Tui, Verín i Villalba, i als bascos de Argómaniz i Hondarribia. En aquesta iniciativa també hi participen la resta de Denominacions del país com són DOP Siurana, DOP Oli de la Terra Alta, DOP Oli del Baix Ebre-Montsià i DOP Oli de l’Empordà.
A partir d’ara, cada establiment reservarà un espai a l’entrada del seu restaurant perquè els clients puguin accedir a tota la informació necessària sobre la promoció, la degustació dels olis, les seves propietats, etc. Durant els serveis d’esmorzar i sopar, a més, els cambrers oferiran un cistellet amb cinc ampolles d’ ¼ de litre d’oli d’oliva verge extra corresponent a les cinc DOP de Catalunya i de material imprès editat expressament per aquesta campanya.
D’altra banda, la campanya es completa amb l’edició de 2.500 llibrets explicatius de les cinc DOP, distribuïts entre els paradors, i editats en català, castellà i anglès. A més, cada mes se celebrarà el sorteig d’un lot d’ampolles d’oli i, en finalitzar la campanya, els usuaris podran optar a un cap de setmana en algun parador amb estança des del sopar de divendres fins a l’esmorzar de diumenge.
Durant l’acte de presentació d’aquesta campanya, el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, va destacar que “ens cal fer més promoció dels olis elaborats a Catalunya i donar-los a conèixer com un producte de qualitat entre els turistes”. A més, per al conseller els nostres olis s’han de donar a conèixer en un entorn més urbà, ja que a les zones de producció ja són coneguts i consumits.
La campanya ‘Tasta’ls’ es va iniciar l’any 2009 a més de 95 restaurants de la província de Barcelona i va continuar durant l’any 2010 al restaurant del Parlament de Catalunya. El mateix 2010 va iniciar-se aquesta promoció al restaurant del Departament d’Agricultura. De fet, des del 2009 la conselleria sempre ha participat en tots aquests actes de promoció.