CULTURA
- Redacció / Juneda

El Festival Pla torna a convocar les millors pel·lícules rurals de l’any i els seus autors

La tercera edició del certamen, entre els dies 23 i 26 d'abril, creix lleugerament respecte de les anteriors. Té convidats d'excepció vinculats al cinema català i els films projectats.

Col·loqui de l’any 2025 després de veure ‘La llei del caliquenyo. (Foto: A.G.)

El Festival Pla de Cinema Rural de Catalunya, organitzat a Juneda, se celebrarà aquesta setmana, entre els dies 23 i 26 d'abril. El certamen dirigit per Joan López Alonso comptarà amb estrenes i també amb films reconeguts durant l'última temporada de festivals i premis, a més d'alguns dels seus protagonistes. La proposta creix i atreu figures del cinema català. 

De Quinn a 'Estrany riu'
El secret de Santa Vittoria (Stanley Kramer, 1969) donarà el tret de sortida el dijous de Sant Jordi i servirà per homenatjar Anthony Quinn en els 25 anys de la seva mort. Hi intervindran Christopher Quinn i Eduard Molins. El divendres, el cine començarà al matí amb una sessió infantil de curts a càrrec del festival Animac. Al vespre se celebrarà la gala d'inauguració amb la còmica Alba Segarra i el documental El conte de Silyan (Tamara Kotevska, 2025).

Una ruta pels paisatges de les Garrigues amb localitzadors de cinema i la secció oficial de curtmetratges marcaran el matí del dissabte  25. Després d'un dinar de germanor i contactes es projectaran Rebuilding (Max Walker-Silverman, 2025), El mohicano (Frédéric Farrucci, 2024) i la jornada tancarà amb Frontera (Judith Colell, 2025) amb la directora, Aleix Castellon i Txell Bonet.

El diumenge, es podrà veure El corder de Sada (Pape Lopy). La tarda serà per a Estrany riu (Jaume Claret Muxart, 2025) i un diàleg amb el cineasta, el junedenc Bernat Solé i Àlex Gorina. L'entrega de premis i el film DJ Ahmed (Georgi M. Unkovski, 2025) clouran el certamen.