COMARCA

Subvencionen la futura oficina d’atenció ciutadana 2.0

L’objectiu d'aquest projecte és la creació d’un servei per a la ciutadania i les empreses de les Garrigues. Aquest servei es farà a través d’un telèfon comarcal 010 i via web amb el suport de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació de forma intensiva. El 010 segueix en certs aspectes la filosofia del telèfon 012 de la Generalitat de Catalunya, aplicat a una escala comarcal. Fonamentalment es tracta de facilitar l’accés a la informació i evitar desplaçaments als ciutadans que sovint prefereixen el telèfon per qüestions de temps, horaris i d’atenció i resposta immediata a consultes.
Alguns dels exemples d’informació d’àmbit comarcal que s’oferiran en un inici són la informació bàsica i dades de contacte sobre els departaments i serveis del Consell i ajuntaments, directori d’informació sobre entitats, institucions i empreses, informació sobre activitats formatives, assesorament en noves tecnologies, agenda, actualitat i horaris de transports públics.
Desenes de municipis a nivell estatal ja disposen actualment d’un telèfon 010. L’Ajuntament de les Borges Blanques i la Borrassa Rural Lab col·laboraran activament en la implementació del projecte,
que té un pressupost de 304.500 euros, dels quals Governació en subvencionarà el 50%. La Diputació de Lleida assumirà un 25% i l’altre 25% restant anirà a càrrec del Consell Comarcal.
 

Altres actuacions

Tàrrega rehabilitarà una nau de l’antiga fàbrica Trepat per posar en funcionament un viver d’empreses innovadores. El centre d’informàtica municipal de Lleida busca fomentar la participació ciutadana en el nou model de gestió de l’ajuntament. Finalment, la Seu d’Urgell pretén oferir serveis avançats de telecomunicació en punts d’activitat econòmica del municipi i comarca mitjançant el desplegament d’una infraestructura de comunicacions.