Opinió

Editorial

Vendre més fent el mateix

No són pocs els pobles de les Garrigues que un cap de setmana o altre celebren una festa o esdeveniment relacionat amb l’oli. Aquestes activitats han sorgit de la iniciativa local o de les mateixes cooperatives i s’han anat superposant de manera que són diversos els caps de setmana en què en coincideixen dues, i a l’inrevés, nombrosos els festius que no n’hi cap enlloc. De cara a vendre la comarca i el seu principal producte, sens dubte que tindria resultat l’opció d’associar una festa de l’oli cada cap de setmana a un poble des que s’inicia la campanya, coordinar-ho d’una forma conjunta i aparèixer al país com un paquet únic. Durant aquest temps s’asseguraria sempre al visitant un event oleícola, vingués el cap de setmana que vingués, al llarg dels dos mesos llargs de collita. Donaria una imatge positiva a l’exterior, tindria un impacte mediàtic notable –ja que s’estaria oferint una alternativa oliturística d’una envergadura important– i les energies en promoció que esmerça cada poble separadament, tots sumats acumularien una certa sinergia. Més enllà de les polèmiques ancestrals i banals sobre si denominacions o no denominacions, marques úniques o marques no úniques, en aquest cas es tracta simplement de coordinar allò que efectivament ja té lloc. Com tot en aquest món, això requereix un esforç de conciliació i tal vegada seria la forma d’acabar d’incorporar algun municipi que avui no actua en aquesta línia però que potser s’ho ha plantejat algun cop, i ben segur que seria un estímul per a aquells que sí que ho fan i algun cop es plantegen si paga la pena tant d’esforç. Si avui s’haguessin d’instaurar de zero les festes majors i hi hagués un seny ordenador, és bastant evident que aquest treballaria per no fer-ne coincidir cap i no deixar gaires descansos. En aquest tema, només hi falta el seny ordenador. Potser l’ajuntament d’ajuntaments?