Opinió

Editorial

Llet, cervesa i... iogurts

Primer van ser les llets, després les cerveses, després els vins i ara seran els iogurts, i qui sap quina altra cosa vindrà després. El món i l’economia del consum funcionen com un pèndol, a base de cicles recurrents. I si durant uns anys hom valorava la marca global, avui es torna a valorar la marca local, si més no en determinats productes.

Principalment aquest fenomen es dóna en el terreny de l’alimentació (aviat la roba?) i tindrà tendència a eixamplar-se en aquest mateix àmbit, com a conseqüència d’una creixent presa de consciència en la importància del menjar sa en la salut de les persones i en la prevenció de malalties.

Per això, és un encert estratègic la iniciativa de la Granja Escola Les Obagues de Juneda, que junt amb Talma (antic Apromi) han apostat per aquesta producció que inevitablement ens porta a fer l’analogia amb l’exitosa cooperativa de la Fageda, també inspirada en els valors socials i el treball de persones amb risc d’exclusió o amb determinades discapacitats.

És un encert i és també un exemple excel·lent per a aquells que treballen en altres produccions susceptibles d’incorporar-se al mercat de proximitat, que és aquest sector emergent que s’obre pas entre els hàbits de consum i en el qual, una comarca com les Garrigues, amb multitud de productors en camps diversos, hi té tant a guanyar.

Un principi de curs agredolç
El principi de curs comença amb un sentiment ambivalent a la comarca. Al costat de l’èxit de la Via Catalana i la Marxa de Torxes de la vigília de la Diada, els Torms i els Omellons de ben segur trobaran a faltar la petita alegria que els conferien cada dia els infants de les seues escoles.

Per un altre costat, un equip de futbol històric, el Cervià, deixarà d’animar i donar caliu a les tardes de diumenge en aquesta població. Tant de bo una i altra circumstància no s’hagin de tornar a noticiar, i encara més, un dia o altre es puguin revertir.