Opinió
Jordi Prats

Jordi Prats

Aprendre a vendre, aprendre a consumir

Recentment vaig participar en una entrevista de ràdio a Onda Cero amb la presentadora Núria Mora (de casa Colàs de Maials). Vam estar pentinant les reivindicacions dels pagesos en temes relacionats amb el medi ambient. Vam parlar sobre l'excés de burocràcia, la criminalització de les granges, la producció ecològica, la gestió de les dejeccions... Crec que va quedar un programa força rodó.

Un dels temes en què vaig insistir més va ser en la necessitat d'aprenentatge i millora per part de productors i consumidors a l'hora de vendre i comprar. Per norma general quan anem a la fruiteria o al mercat, ens trobem molt poc rang d'un mateix producte. Per exemple, quan volem comprar poma golden de Lleida ens trobem, en els millors dels casos, dos opcions de calibres diferents, amb preus també diferents. Com a consumidor no tinc l'opció de comprar un rang de productes ampli que inclogui des de productes ecològics locals o altres sense controls de qualitat i que vinguin de l'altra punta del món. 

Cal una feina de formigueta, amb què crear productes de valor clarament etiquetats que permetin una visió clara per part del consumidor que el que paga és en relació amb l'esforç i qualitat del producte. Aplicar la filosofia de producció que prioritzi qualitat i no quantitat.