COMARCA, ECONOMIA

Nou pas per l'oliturisme

Imatge d'arxiu d'un tast d'olis a la fira de Juncosa.

El president del Consell Comarcal de les Garrigues, Juli Muro, ha presentat aquest cap de setmana, en el marc de la Fira de Sant Miquel de Lleida, la nova marca "Oliturisme de les Garrigues", sota la qual es promocionarà la comarca i que es basa en l’oli i el patrimoni turístic.

El Consell consolida i dóna continuïtat, així, a l'aposta per aquesta via de promoció que ha s'ha anat proposant i ha anat quallant en els darrers anys a la comarca, tant entre el sector turístic com entre la ciutadania i les institucions polítiques. En la línia del que va dir el conseller Josep M. Pelegrí durant la inauguració de a Fira de l'Oli Verge Extra de fa dos anys, Muro ha destacat que “la nostra comarca té un gran potencial, però cal dinamitzar-la aprofitant i donant a conèixer la cultura de l’oli, el gran capital humà, el patrimoni cultural, el patrimoni gastronòmic i el territori i paisatge de gran qualitat que tenim”, i ha afegit que ”per això hem cregut necessari aixoplugar tot aquest potencial sota la marca Oliturisme, amb la que ens obrirem al món”.

Amb aquest objectiu. el president del Consell Comarcal ha explicat que estan previstes una sèrie d’accions de promoció, com per exemple el llençament de packs turístics, en col·laboració amb AraLleida i agències de viatges, en què s’oferirà al visitant allotjament rural i activitats en el territori. Així mateix, es posarà èmfasi en la promoció d'aquesta vessant de la comarca a través de les xarxes socials, s’establirà un calendari d’esdeveniments amb degustació de productes i s’incrementarà la presència en fires nacionals i internacionals, ha assegurat.

De moment, es posaran sota la marca "Oliturisme" iniciatives ja existents, com la Mostra Gastronòmica, que aquest novembre encetarà la 18a edició.