Instal·len els primers plafons de la termosolar de les Borges
La multinacional alemanya Siemens ha iniciat els treballs de muntatge de la futura planta termosolar de les Borges Blanques, promoguda per la Unió Temporal d’Empreses (UTE) integrada per Abantia i Comsa Emte. Ja es poden veure els primers plafons instal·lats. En concret, Siemens s’encarregarà de dissenyar, subministrar, integrar i construir el camp solar inclosos els miralls i els receptors solars.
Cal recordar que amb la seua posada en marxa el gener de 2013, la planta es convertirà en la primera instal·lació mundial en combinar la tecnologia solar termoelèctrica amb una unitat de biomassa. Aquest sistema d’hibridació permet una major aprofitament de la instal·lació ja que la captació de l’energia solar es complementa durant la nit amb el funcionament de la biomassa. La planta estarà basada en la tecnologia de col·lector de cilindre parabòlic, un tipus de dispositiu que es mou seguint el desplaçament del sol.
La planta, amb una inversió de 153 milions d’euros, generarà una potència elèctrica anual de 98.000 MW hora, una xifra equivalent a l’energia que consumeixen de mitjana 27.000 famílies. La construcció de la central dóna feina a més d’un centenar de persones.
- Notícies relacionades
- L'inici de les obres de la termosolar de les Borges, en un mes
- El president Artur Mas col·locarà demà la primera pedra de la planta termosolar de les Borges Blanques
- Artur Mas critica el "caos normatiu" del Govern en matèria d'energies renovables
- Una vuitantena de llocs de treball durant 15 mesos per la construcció de la termosolar de les Borges
- Les obres de la termosolar donaran feina a 250 persones
- Instal·len un mirador panoràmic al capdamunt del tossal dels Bessons
- Les obres de la termosolar donaran feina a 250 persones
- Les Borges constitueix la comissió de seguiment del Pla de Barris amb la participació dels ciutadans
- Inici oficial de les obres de la presa de l'Albagés
- Les obres de construcció del Centre d’Innovació Tecnològica i Empresarial, en marxa
- Les obres del bar d'Aspa avancen a bon ritme
- L'alcalde de les Borges anuncia l'inici de les obres de l'Arxiu Comarcal a principis de l'any que ve
- Una vuitantena de llocs de treball durant 15 mesos per la construcció de la termosolar de les Borges
- El conseller Cleríes es compromet a impulsar una ludoteca i un banc del temps a les Borges
- L'Ateneu organitza una xerrada a les Borges sobre els efectes de la planta de biomassa
- Signen el finançament per a la construcció de la termosolar de les Borges
- L'Ateneu, descontent amb la resposta de la Generalitat sobre la planta de biomassa
- L'inici de les obres de la termosolar de les Borges, en un mes
- Fulleda vol que la Cooperativa aculli el futur Museu de l’oli
- El Centre d’interpretació del Cogul, més a prop
- La fuita de l’oleoducte de la CLH a Fulleda s’apropa als 30.000 litres
- Manifest dels alcaldes de CiU en contra dels POUM imposats per la Generalitat
- Estudiants d’arquitectura analitzen ‘els paisatges culturals’ del Segrià Sec
Versió per imprimir
Via Facebook
Via Twitter
Via Menéame
Via Yahoo! Web
Via Delicious
Via La Tafanera
Via My Space




COMENTARIS
#1 Gerard Cabezuelo Divendres, 23 de setembre de 2011 a les 00:22:50 h.
Bona noticia!! ARA QUE PAGUIN EL DINERS QUE DEUEN AL CONSISTORI.