COMARCA, ECONOMIA

L'oli de les Garrigues es promociona amb l'anunci televisiu "L'important de la Vida"

 Una família catalana que no pot dinar fins que no té l'oli d'oliva verge extra de les Garrigues sobre la taula [Veure espot a . Aquest és el missatge que dóna el nou espot publicitari que s'emetrà a partir de demà totes les tardes per TV3. EL lema d'aquesta campanya és "L'important de la Vida, un anunci que s'emmarca fins d'un pla de comunicació i difusió de l'oli de la DOP Les Garrigues previst fins al 2020 per tal de fer augmentar les vendes d'oli d'oliva verge extra de la comarca sota els valors de la proximitat, la quotidianitat, la qualitat i una bona salut alimentària. La campanya es va presentar ahir a la Diputació de Lleida de la mà del president de la DOP, Enric Dalmau, el president de l'ens provincial, Joan Reñé i la doctora en Tecnologia dels Aliments de la Universitat de Lleida, Maria Paz Romero, qui ha explicat les qualitats de l'oli de la denominació.

Equilibri territorial

Segons dades facilitades per Reñé, a Catalunya es consumeixen 90 milions de quilos d'oli de diferents tipus l'any, del qual, només 12 milions de quilos és de les Garrigues i una part important no és ni de Catalunya. Unes xifres que li han servit al president de la Diputació per afirmar que "encara hi ha molta feina a fer" per tal de convèncer els consumidors catalans que apostin per "l'oli millor del món, el de les Garrigues". "S'ha de fer entendre a la societat que consumir oli dels seus productors és una manera de fer un retorn econòmic a la seva pròpia comunitat i és una manera d'assegurar que la gent continuï vivint als pobles.

"Fa falta un mercat estable"

Per la seva part, el president de la DOP Les Garrigues no ha volgut deixar passar l'oportunitat per tornar a posar en evidència que, per tal d'augmentar les vendes, s'ha d'aconseguir una producció estable. Per fer-ho, segons Dalmau, "l'únic que es necessita és que el reg de suport arribi a totes les finques". "Enguany hem perdut el 60% de la collita en les plantacions de secà. No podem anar a vendre si no podem assegurar que cada any tindrem una producció similar o fins i tot superior", ha explicat Dalmau en declaracions a aquest diari. És per això que el president del consell regulador de la denominació reclama que l'aigua del Segarra Garrigues arribi a tothom i que la Generalitat faci les inversions pertinents per tal que sigui una realitat com més aviat millor.

Vegeu aquí l’espot publicitari: