CARRETERES
- Juneda , Les Borges Blanques , Vinaixa

Demanen que la desviació de camions s'apliqui també de les Borges a Lleida

Entitats i partits entreguen un manifest a la subdelegació del govern espanyol a Lleida i al Servei Català de Trànsit en què demanen que la mesura no es limita al tram Borges-Montblanc.

Representants de l’Ateneu Popular Garriguenc, el col·lectiu Conca22 -de la Conca de Barberà-, el Centre Excursionista Borges-Garrigues, l’associació La Banqueta de Juneda, Ipcena, la revista Terrall de les Borges i el Grup de Joves de Vinaixa, junt amb ERC-Garrigues, CUP-Les Borges Blanques, En Comú Podem-Lleida i MES-Moviment d'Esquerres Terres de Ponent s’han concentrat aquest divendres al migdia a Lleida, davant de la subdelegació del govern espanyol, i han registrat un manifest en què reclamen que la desviació obligatòria de camions de l’N-240 a l’AP-2, amb bonificació al peatge, que ha de començar aquest setembre entre Montblanc i les Borges, s’apliqui també entre les Borges i Lleida-Soses “sense més dilacions, ja que és la manera comprovada de reduir dràsticament la sinistralitat”. El manifest també s’ha entregat al Servei Català de Trànsit.

Aquestes entitats i partits consideren “inexplicable” que Generalitat i Estat no hagin inclòs aquest tram, “el més transitat, i per tant, amb més accidents” en el nou pla, una incomprensió que també van manifestar al seu dia alcaldes del PDeCAT com els de l’Albi i Vinaixa, i ho qualifiquen de “discriminació” per als habitants de les Garrigues, el Segrià i el Pla d’Urgell. La proposta no la secunda el PDeCAT, que l’any 2012 demanava la gratuïtat de l’autopista per als camions en tot el tram Lleida-Montblanc però que ara considera que l’AP-2 no va en paral·lel a l’N-240 i, per tant, s’oposa a la desviació de camions en aquest tram. L’alcalde de les Borges, Enric Mir, ha proposat aquest agost, en canvi, que els turismes de residents garriguencs tinguin l’autopista gratuïta, una mesura que dos mesos enrere havia definit d’insuficient. 

Rescat de l’AP-2
Tot i la proposta de desviació immediata de camions, les entitats i partits que avui s’han concentrat continuen insistint en el rescat de l’autopista entre Lleida i Montblanc com “l’única solució viable per a la finalització de l'eix de llarg recorregut d'alta capacitat entre Tarragona i Sant Sebastià i la millor alternativa per resoldre la sinistralitat i donar satisfacció a la necessitat econòmica de potenciar la comunicació viària entre les àrees de Tarragona i Lleida”. En aquest sentit, reclamen que s’habilitin accessos a l’AP-2 des de Juneda-Castelldans i des d’Artesa-Puigverd, així com que es facin les rotondes de l’N-240 a Juneda.