SUBMINISTRAMENTS

Front comú contra els microtalls

Representants de 10 pobles han valorat constituir-se com a plataforma d'afectats però esperaran com es desenvolupa la reunió que en els pròxims dies es durà a terme al Consell i on assistiran representants d'Endesa i el departament d'Indústria.

Els assistents a la trobada a l'ajuntament del Soleràs. FOTO: SG

Representants de 10 ajuntaments de les Garrigues i el Segrià (Castelldans, Bellaguarda, el Soleràs, els Torms, Juncosa, l'Albagés, Granyena, la Granadella, Artesa i Puigverd de Lleida) s'han reunit aquest vespre a l'ajuntament del Soleràs per tal d'analitzar el problema dels constants talls de llum que pateixen les respectives poblacions durant les darreres setmanes i posar fil a l'agulla per organitzar-se i demanar a l'empresa subministradora, Endesa, que faci inversions a la línia i millori el servei de subministrament elèctric.

Aquesta primera reunió ha servit per posar en comú la manera com els ajuntaments han anat gestionant aquesta problemàtica, que s'arrossega des de fa anys però que en les darreres setmanes han experimentat un repunt considerable, aixecant la indignació dels veïns, que veuen com cada dia hi ha parèntesis en el subministrament elèctric. L'alcalde de l'Albagés, Víctor Masip, ha explicat que mitjançant la instal·lació d'un aparell que actua com a bateria i comptador a l'ajuntament, poden registrar de forma fefaent el número de microtalls que pateixen, dades que fan públiques a través de les seves xarxes socials; només en la darrera setmana n'han registrat quinze.

Els representants també han acordat demanar al Consell Comarcal de les Garrigues ser presents a la reunió que s'ha de dur a terme els pròxims dies entre l'ens supramunicipal, el departament d’Empresa i Coneixement i Endesa. S'ha acordat que l'ajuntament d'Artesa i Puigverd de Lleida també puguin assistir-hi, ja que encara que pertanyen a la comarca del Segrià, la línia elèctrica és compartida amb la resta de pobles garriguencs afectats. L'alcalde de Castelldans, Conrad Llovera, ha exposat que a partir d'ara el seu ajuntament posarà a disposició dels veïns els números de contacte d'Endesa i altres organismes de l'Administració perquè es cursin les reclamacions pertinents i d'aquesta manera fer més visible el problema.

Per últim, també han temptejat la possibilitat d'establir-se com a plataforma d'afectats, tot i que aquesta decisió s'acabarà de valorar després de la reunió abans esmentada al Consell Comarcal. A banda de la problemàtica dels microtalls, els alcaldes també han acordat demanar una millora del servei, ja que es queixen que sovint l'empresa Endesa dilata en sobre manera les actuacions que demanen, tant a escala d'ajuntament com en casos de clients particulars.